zondag 7 mei 2017

Gehaakt babydekentje en 3 vestjes

Al weer even geleden sinds het vorige bericht, ons internet is zeer slecht sinds we overgegaan zijn naar een andere provider en te bloggen met mijn telefoon lukt me niet zo goed.
Gelukkig heb ik ook IG dus daar wel regelmatig kunnen posten maar mijn blog wil ik toch ook bij houden dus waag ik een poging en hoop dat het luktšŸ˜Š

Het babydekentje in de kleuren geel, grijs en wit is af een heerlijke steek om te haken zeker onder het televisie kijken haakt dit lekker weg.
Het dekentje is gehaakt met colour crafter van scheepjes, had er nog niet eerder mee gehaakt maar veel over gelezen dat het zeer geschikt is om dekens van te maken, dus een aantal bollen gekocht en het is zeker mijn favoriet wat betreft acryl garen.
Het is een dekentje geworden wat op een ledikant past, en het ligt nu te wachten in de mand kraamcadeautjes om er iemand blij mee te maken.

Ook werden er nog 3 babyvestjes gehaakt heerlijke projectjes om tussendoor te doen
Uit het boekje klein haakgeluk van claire boeter werd een lichtroze vestje gehaakt in waaierpatroon.
Het was wel even tellen en op letten maar het is goed gelukt.

Op het internet kun je genoeg gratis leuke patronen vinden dus werden er nog 2 vestjes gehaakt, als eerste het zomerse vestje van het wolplein het patroon kun je hier vinden.

Als tweede een jongensvestje de basis van dit vestje is ook van het wolplein en kun je hier vinden, had geen dik garen in huis dus gekozen om het hele vestje in halve stokjes te haken en dan in 2 kleuren blauw.
Je kunt met dit patroon genoeg variatie bedenken in 1 kleur een capuchon erop in een grotere maat etc. daar ga ik me nog in verdiepen.

De komende dagen ga ik maar weer eens verder met de 2 cals van dekens want loop een beetje achter, ga het in mijn eigen tempo doen want er gaat veel tijd in zitten omdat ik alles met de filmpjes mee haak anders komt er niks van terecht.






2 opmerkingen:

  1. Mooie kleuren je dekentje,
    je bent wel aan het haken geslagen zeg!
    mooi geworden allemaal,straks ook maar aan beginnen als ik oma hoop te worden...
    liefs Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gehaakt zeg!Daar kan je weer verschillende mensen blij mee maken!Ben benieuwd naar je eindresultaat van de cals.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om te lezen!!